Diaconie

'Heb uw naaste lief als uzelf’. De kerk roept ons steeds op te werken aan een rechtvaardige wereld. Op de diaconale pagina van de Protestantse Gemeente Breda vind je uitgebreide informatie over de doelen die we daarbij ondersteunen.

De Markuskerk gemeenschap draagt daaraan haar steentje bij. Regelmatig is er een noodopvang van asielzoeers in de Markuskerk, georganiseerd samen met vrijwilligers uit de Lucas- en Johanneskerk en de R.K. Michaelkerk.

In de Michaelkerk organiseren we, met een groep van Oekraïense vluchtelingen en vrijwilligers uit de Markus- en de Michaelkerk, een Weekendschool voor kinderen van Oekraïense vluchtelingen. En in onze wijkinloop voor het Brabantpark op donderdagochtend in de Michaelkerk (ook georganiseerd door Markus- én Michaelkerk) is iedereen welkom. Elke maand zamelen we producten en geld in voor de Voedselbank Breda. Eén keer in het jaar is er een (sobere) diaconale maaltijd waarvan de opbrengt naar een diaconaal doel gaat.