Jeugd

Er is veel aandacht voor jeugd, met activiteiten voor verschillende leeftijdsgroepen. Alle activiteiten worden Breda-Breed georganiseerd in één van de wijkkerken (roulerend).
Voor kinderen in de basisschoolleeftijd is er elke zondag in één van de wijkkerken Kindernevendienst.
Voor kinderen van groep 7 en 8 is er Basis catechese op de 1e, 3e, en 5e vrijdagavond van de maand.
Een keer per maand is er op vrijdagavond tussen 17:30 en 19:30 uur de Familietafel, om gezinnen met kinderen t/m de basisschool leeftijd met elkaar in verbinding te brengen om – met geloof als leidraad – elkaar te inspireren in geloofsopvoeding. We starten met een maaltijd en er is natuuractiviteit voor de kinderen.
Voor kinderen in de middelbare school leeftijd is er één keer per maand Next Level.
Kom je met je baby of peuter naar de Markuskerk dan zijn ze van harte welkom in de crèche. Er is speelgoed en mogelijkheid om te verschonen. Bij de gastheer/gastvrouw van de viering aangeven daarvan gebruik te willen maken. De ouderling van dienst vindt dan onder de aanwezige kerkgangers een vrijwilliger.
Meer informatie vind je op de pagina jeugd van de Protestantse Gemeente Breda.